Powered By Blogger

Jumaat, 10 Jun 2011

KURSUS KERJA

Sblum aku start kerja TM,aku perlu menghadiri kursus kerja selama sblan setengah..setelah 2 peringkat interview ak lepasi now ak kena hadiri kursus..
Mula-mula kena kursus kat
TMTC central KL,jalan gurney
 Mula-mula rasa gementar gak yer la ni kali pertama aku kena kursus,selama ni kat lowyat xpnah pun der camni..namun ku gagahi mennempuh cabaran yang baru utk aku..Dsana dlm 29 org mengikuti kursus kerja skali ngan aku..5 perempuan dan 24 lelaki...aku bersama 25 org adalah sbg juruteknik manakala lagi 2 orang sbg jawatan asisstant manager n lagi 2 orang sbg pembantu pegawai teknik..Dsana aku mendapat ramai kawan
G hadiri seminar lam kol 8pg-5ptg..Ptg mcm2x aktiviti buat der yang men futsal der yang on9 or surfing internet n ader gak yang tdo terutamanya aku..heheh aku ni kurang skit minat utk bersukan.^^..sehingga la selama 3 mggu aku dsana...mcm2x pelajaran n sminar aku dapat merasai ilmu n pengalaman...Terima kasih kepada Staf-staff TMTC KL n warga TM terutamanya En Khairul Anuar,En Rozaini n En Zul...
Selepas 3 mggu d KL maka kami pun kena la bertolak ke TMTC Northen Taiping,Perak

TMTC Northen Taiping,Perak
akhirnya smpai juga destinasi kedua dlm kursus kerja aku ni..setelah sekian lama dlm 4 jam aku ngn peserta kawan-kawan aku dari KL...lama gak ek..juga sama aktiviti dsana dimana seminar n belajar dari kol 8pg-5ptg..ari sabtu lak mggu pertama kami ader aktiviti tarik tali,g jeram dkat ngn blakang TMTC taiping bersebelahan bukit larut n malam tu juga kami ader buat barbeque..hehehe...
Mggu kedua la sama juga rutin harian aku selama nie..malm  ari biasa lak ak n certai kawan aku g mencari gerai jual mee udang.ak g kedai mak jah..n ari sabtu lak time tu kami ader aktivit sendiri dimana ak dengan kawan2x aku g zoo taiping berjalan kaki dengan berpandukan GPS dari hanset mmber aku..jauh perjalanan luas permandangan..
Mggu ketiga lak kami macam biasa..ari sabtu lak time tu kami ramai2x selama 10 org g bukit larut..bukan main penat g mendaki bukit larut tp penat berjalan ke bukit larut..sbb dsitu telah dsediakan trek kbukit larut tp jalan tar la utk laluan jip nek ke atas...kami sampai mendaki selama 3 jam lbih n lepak d menara tinjau..memang best gilee woooo...siap leh merasai kenikmatan awan dsitu lbih kurng kat fraser hill..syukur alhamdulillah..setelah sekian lama 3 mggu d taiping maka aku berangkat blik ke KL...
Home sweet home.....Terima kasih kepada staff2x TMTC taiping terutamanya En zaini yg byk membantu..

Setelah sekian lama aku bkursus selama sebulan stgh maka banyak pengalaman yang aku telah perolehi..pelbagai 1001 pengalaman yang telah aku terima...







ni la gamba yg aku upload kan..heheh cari la yg ner satu aku ni..heheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan